Co v současné situaci, kdy je škola uzavřena, můžeme dělat? Můžeme VZPOMÍNAT na to zajímavé či veselé, co jsme stihli od 1. září ve škole zažít. Takovou vzpomínkou je jistě třeba Noc s Andersenem (níže). Můžeme PRACOVAT v rámci distančního vzdělávání. Uznání si zaslouží většina žáků, kteří se o to snaží; děkuji pedagogům za jejich práci; velké díky patří rodičům, kteří se snaží svým dětem pomáhat. A můžeme se TĚŠIT, až se ve škole – dříve či později – zase sejdeme a rozjedeme kolotoč každodenních zážitků. 

Jana Churáčková, ředitelka školy 

Noc s Andersenem 

Usínat s dobrou knížkou je skvělé, ale zažít s partou spolužáků literární noc ve škole je určitě větší zážitek. A přesně takový si v pátek užily některé naše třídy v rámci Noci s Andersenem. Tradiční celorepublikové nocování ve školách a knihovnách se z března přesunulo právě na začátek října. Co vše jsme tedy přečetli a zažili? 

Knížka pohádek 

Žáci 5.C dostali dopis od H. Ch. Andersena, ve kterém je prosil o pomoc. Vichřice, která slouží Ledové královně, se mu chtěla pomstít a jeho pohádky rozfoukala po celé škole. Ještě před večeří se dětem podařilo všechny najít, vybarvit a spojit do knížky. Společně jsme si předčítali i další jeho pohádky. Když se setmělo, přišla na řadu strašidelná hra Městečko Palermo a než jsme se uložili do svých spacáků, pustili jsme si film. Celý večer provázela samozřejmě veselá nálada a dobré jídlo. 

Městské legendy 

Dobrá nálada vládla i v 6.B, která si užila večerní školní zahrady a stopovací hry v setmělých chodbách školy. Na konci pátračky ležela obálka se strašidelnými, neuvěřitelnými i pochybnými příběhy Černé sanitky, tedy moderních městských mýtů. Co z nich je pravda a co už jen bujná fantazie? Kdo pozorně četl, bodoval v děsivém kvízu. A protože jsme si na dobrou noc pustili krásný, leč chvílemi hrůzostrašný film Sirotčinec slečny Peregrinové, mnozí oka ještě dlouho nezamhouřili. 

Dobrodružné fantasy 

7.B četla fantasy knihu Píseň krve od Anthony Rayana. Příběh je velmi poutavý a zahrnuje spoustu dobrodružství při vyrůstání hlavního hrdiny Vélina al Sorny. Děti si samy zahrály na učedníky Šestého řádu a během odpoledne a večera se cvičily v různých dovednostech, jako je příprava jídla, luštění šifer a také pohyb ve tmě. Také jsme si rozdělali oheň a opekli buřty. U ohně jsme si pak četli část knihy. Pro některé byla velkým zážitkem schovávaná na školní zahradě v 11 hodin v noci. 

Jana Vraspírová, Jan Havlice, Tomáš Pinkr 

Aktivita se uskutečnila v rámci Místní akční plán rozvoje vzdělávání II na území MČ Praha 10 (MAP II), registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0011050.