Hezký den, milí rodiče,
zasílám několik informací.
Termíny akcí:
Bruslení: 10.3., 17.3., 31.3. (vše to jsou pondělky)
Výtvarná dílnička: 20.3. (zdobení hrníčků - cena 70Kč, již zadáno do školní pokladny)
Návštěva knihovny: 2.4.
Divadlo MANA: 4.4. (cena 100Kč, taktéž zadáno do školní pokladny)
V hodinách tělocviku začneme chodit za příznivého počasí ven. Prosím, aby si děti donesly přezutí na ven a vhodné oblečení.
Dále Vás prosím o koupení pera (ideálně Tornado, ne pera s možností mazání). Pero prosím přinést do pátku - podepsané. Od dětí nejprve pera vyberu, poté je budu dětem postupně rozdávat. Rozdávání per nechci nijak natahovat a děti tak dostáním/nedostáním pera nějak stresovat. Nicméně doufám, že pro některé bude pero motivací, jak být při psaní ještě o fous pečlivější. Pera dostanou nejprve ti, kteří píší opravdu pečlivě (+ sedí hezky) a na pero netlačí. Věřím, že do 14.3. budou všechna pera rozdána.
Krátké shrnutí k prospěchu dětí:
Psaní dětí se zlepšilo, ale stále jsou mezi dětmi lehké rozdíly. Některé děti ještě pořád na tužku tlačí, nedbají na její ořezání, nedodržují linky apod. Krasopisně píší opravdu jen někteří, což je normální, ale z ostatních potřebuji dostat maximum, aby bylo jejich písmo do budoucna čitelné :-).
Ze čtení mám upřímně radost a doufám, že i Vy. Většina žáků dokáže přečíst plynule jednoduché věty, někteří již vnímají, co čtou. Velmi důležité jsou proto texty s porozuměním, kterým jsme se začali pravidelně věnovat. Prosím i Vás, když s dětmi čtete, ptejte se, co se dítě z textu dozvědělo. Na dětech je poznat, kdo se čtení opravdu věnuje. Některé děti čtou plynule bez větších potíží, se správnou intonací a především s radostí, což je skvělé a přála bych to všem:-).
Také se snažíme zapracovat na mluveném projevu před třídou. Učíme se mluvit nahlas, srozumitelně a v plynulých větách s rozmyslem. Děti se poté vzájemně hodnotí - udělují si pochvaly a tzv. doporučení pro příští "vystupování".
V matematice začínáme počítat do 20. Ve volné chvilce stále doporučuji procvičovat +-do 10, z kterého teď budeme vycházet.
V prvouce jsme bojovali poslední dva týdny výuky s hodinami. Některé děti jsou šikovné a základní principy pochopily poměrně rychle. Každé dítě by mělo umět určit a nastavit čtvrt/půl/tři čtvrtě a celou hodinu. Mělo by dokázat nastavit např. sedm hodin a pět minut a říct, kolik má 1 den hodin, kolik má 1 hodina minut, proč se mění den/noc, kolik má 1 rok dní, kolik máme ročních období + jaká. Průběžně se k času budeme vracet.
V angličtině budu opět zkoušet slovíčka s názvy oblečení. Minulý týden jsem příliš úspěšná nebyla, prosím o dotrénování.
Stále platí, že jsou děti hodné, ale jako celek jsou opravdu dost ukecaní :-). Někdy dětem chvíli trvá, než se utiší a začnou vnímat. V hodinách však fungují hezky - jsou zvědaví, aktivní, rádi spolupracují ve skupinkách. O přestávkách jsou dost živí - pro což mám/e pochopení, ale stále po dětech vyžadujeme dodržování stanovených pravidel.
V úterý nás navštíví děti z MŠ, se kterými strávíme jednu vyučovací hodinu.
V měsíci březnu se budeme věnovat celoročnímu projektu naší školy na téma Etiketa. Úkolem každé třídy je dle zvoleného tématu (naše téma: Chování ve veřejných prostorách - chodba, šatna, jídelna) natočit krátké video - tak snad se s tím nějak popereme :-).
Prozatím by to mělo být takto vše. Doufám, že i Vám dělají děti radost.
Mějte se pěkně
M. Žďárská
© 2025 Základní škola Eden, Praha 10, Vladivostocká 1035/6, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO