Kalendář akcí

Zavřít

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
18. týden
29
18. týden
30
18. týden
1
18. týden
2
18. týden
3 4
5
19. týden
6
19. týden
7
19. týden
8
19. týden
9
19. týden
10 11
12
20. týden
13
20. týden
14
20. týden
15
20. týden
16
20. týden
17 18
19
21. týden
20
21. týden
21
21. týden
22
21. týden
23
21. týden
24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Třídy a družina > První stupeň > Třída 3.B > Čtení

Čtení



Vážení rodiče,

 

od tohoto pololetí máme konečně dostatek času věnovat se dílně čtení. Knihy pro čtení ve škole potřebujeme takové, aby s nimi šlo dále pracovat. Vysvětlovala jsem dětem, že jednoduché knížky si mohou číst doma. Ve škole v lekcích máme před čtením vždy zadané úkoly, na které se zaměřujeme ( obsahově např. Co je zápletka v příběhu? Jaký je hlavní hrdina? Co se v knize řeší a jak bys řešil Ty? nebo formálně  např. Jaká přídavná jména popisují místo události? Jaké sloveso vystihuje situaci? apod.) K tomu je samozřejmě nutný složitější děj nebo zápletka, také knihy pro děti 9+ mají jinou slovní zásobu nebo řeší jiné situace než jednoduché pohádky. Jsem moc ráda, že si mnozí žáci přinesli velmi pěkné knížky, které postupně  u závěrečné společné diskuze v lekcích představí ostatním. Pokud byste tápali, co vybrat, můžete se inspirovat v přiloženém seznamu nebo na internetu. 

V hodinách budeme číst společně nahlas také zajímavé a hlavně neznámé texty, které vyberu s nějakým cílem např. pojmenování odstavců jako předstupeň vytváření osnovy. Začneme už příští týden "Kruťákem" z čítanky Alter. Příběh je o zlomyslném chlapci a my budeme hledat řešení, jak mu vysvětlit, že se má chovat k ostatním s respektem.

Od března budou děti postupně představovat ostatním jednu svoji přečtenou knihu. Řeknou název knihy, jméno spisovatele a krátce nastíní děj. Věřím, že postupně dojde na vzájemné půjčování zajímavých knížek právě na základě doporučení od spolužáků.

Ve druhé pololetí by každý žák měl přečíst alespoň 300-400 stran (podle množství obrázků) tzn. 2 knihy. 

Moc chválím čtenáře, kteří v prvním pololetí zvládli i více knih. Máme třídní rekordmany, kteří přečetli dokonce 9 knížek. Na konci roku si opět vyhodnotíme naši třídní knihovnu a stejně jako loni nejlepší čtenáři budou odměněny diplomem nebo knihou, kterou jim koupím.

Pěkný podvečer

LM

Seznam četby, kromě všech Sesterstev nebo Poseroutků, jsou vhodné příběhy s dětským hrdinou nebo knihy podobné jako níže:

Bernardinová, E. : Ahoj bráško!
Braunová,P.: O chlapci, který spadl z nebe
Březinová, I. : Trosečníci- Dobrodružství řehtajícího koně
Dvořák, J.: Slepice a televize
Fabiánová, T.: Jak jsem chodila do školy
Frynta, E. : Písničky bez muziky
Hanzlík, J.: Pimpilim Pampam
Horelová, E. : Tománek ve škole
Horváthová, T.: Modrý tygr
Kratochvíl, M.: Deset malých Bohoušků
Kratochvíl, M.: Potkal kočkodán kočkonora
Krejčí, J.: To jsem blázen
Lindgrenová, A.: Pipi dlouhá punčocha
Ochová, S.: Náš pes Balabán
Osbornová, M. P.: Výprava za tajemným rytířem
Pražáková, H.: Dárek pro Moniku
Stránský, J.: Povídačky pro Kláru
Šrut, P.: Příšerky & příšeři
Šrut, P.: Kočičí král
Štuka, I.: Kde bloudí velbloudi?