Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Třídy a družina > Druhý stupeň > Třída 7.C > Nová učebnice matematiky

Nová učebnice matematiky



Vážení rodiče,

v matematice dokončujeme druhý díl učebnice Hejného matematiky. Po zvážení uplynulého pololetí a po konzultaci s vedením jsem se rozhodl nepokračovat dále v třetím dílu učebnice a objednal jsem pracovní sešity pro sedmou třídu, které v pondělí dětem rozdám.

Opuštění učebnice Hejného matematiky neznamená opuštění principů této metody, tedy snahy podpořit kreativní myšlení žáků, hledat různé způsoby řešení a vzájemně se obohacovat, učit se naslouchat názorům a postojům ostatních…

Důvody, které mě vedly k této změně a sledované benefity:

  • hlavní důvod – posílit pocit jistoty a bezpečí a zvýšit potenciální přínos výuky pro žáky
  • velká část třídy nemá předchozí zkušenosti s prostředími Hejného metody. Úlohy tedy na děti působí cize a místo něčeho známého pro ně představují dvojnásobný nárok – zvládnout prostředí a zvládnout vlastní úlohu. -> sledovaný benefit – větší pocit bezpečí a „známosti“ u standardních příkladů a úloh a i možnost větší nápomoci od vás či materiálů na internetu
  • témata v učebnici se velmi často střídají. To samo o sobě vyvolává nejistotu, protože z toho, že jsme v pondělí probírali zlomky nelze usoudit, že ve středu budou opět zlomky. K tomu má mnoho žáků z různých důvodů zvýšenou absenci a je pro ně náročné si doplňovat, co jsme probírali. -> sledovaný benefit – větší plynulost a předvídatelnost látky, snazší doplnění při absenci.
  • učebnice neobsahuje příklady na rutinní procvičení probírané látky. Naopak pracovní sešit „klasické“ matematiky obsahuje mnoho cvičení a úloh na procvičení. -> sledovaný benefit – větší možnost snadného procvičení látky, ať již doma, tak ve škole.

Věřím, že tuto změnu pochopíte a bude to ku prospěchu matematické gramotnosti vašich dětí.

S pozdravem

Jiří Černý